Glavni uzročnici kvara turbine:

Turbina snabdeva motor kompresovanim vazduhom za jači proces sagorevanja pod većim pritiskom i gustinom od vazduha iz okoline. Kompresovan vazduh iz turbopunjača sadrži veću koncentraciju kiseonika, što omogućava znatno poboljšano sagorevanje, što znači veća snaga, čistije emisije, poboljšan obrtni moment motora i smanjenje gubitka ubrizgavanja u motoru nudeći svestrano bolje performanse. 

Bilo kakve greške u  sistemima za ulje, gorivo, vazduh i hlađenju motora, mogu prouzrokovati nepravilan rad turbo sistema i potencijalno ga oštetiti.

Zašto se kvari turbina:

Tri najčešća razloga kvara turbine

Više od 90% kvarova uzrokovano je:

  • Nedostatkom ili zagađenjem ulja. 
  • Blokiranim, začepljenim ili savijenim cevima za odvod/dovod ulja.
  • Nepravilno postavljena turbina. instrukcije

*Ukoliko turbina troši ulje, to je znak da nešto nije kako treba. pogledajte zašto dolazi do toga i kako da rešite problem ovde.

        Postoji mnogo vrsta kontaminacije koje motorno ulje može preneti u turbo sistem i prouzrokovati štetu. Najčešće su to čestice poput ugljenika iz procesa sagorevanja. Ako koncentracija ovih čestica postane previsoka, one kreću da deluju vrlo efikasno abrazivno, postepeno erodirajući i polirajući tekuće površine ležaja i osovine, povećavajući zazor i zatvarajući otvore za dovod ulja, sve dok ulje više nije u stanju da upravlja oknom. To je obično praćeno naglim porastom nivoa buke i curenjem ulja pored završnog zaptivača turbine, što dovodi do sagorevanja ulja i u vozilima bez filtera za čestice, primetnog izduvnog dima.

Drugi razlozi, poput loših navika u vožnji, mogu rezultirati kvarom turbine, pa bi trebalo da uzmete u obzir i sledeće uzroke:

Zašto se kvari turbina:
  • Dugotrajan rad motora u prazno može stvoriti vakuum kod turbine
  • Snažno ubrzanje dok je motor hladan neće dozvoliti ulju da cirkuliše, uzrokujući nedostatak ulja u turbini i ležajevima.
  • Naglo isključivanje motora dok je vruć može prouzrokovati nakupljanje ugljenika u turbo sistemu, što dovodi do otkaza ležajeva.
  • Vožnja putničkih vozila (naročito kamiona)  iznad optimalne granice obrtaja motora može dovesti do prekomerne brzine protoka vazduha kroz turbinu i prekomernog pojačavanja motora (to se može dogoditi i kod motora sa prirodnim usisavanjem) i trpljenja nafte.

Kako rešiti problem sa turbinom:

servisirane i nove turbine

Ukoliko vozilo doživljava probleme koje mogu ukazivati na problem sa turbinom, potrebno je obratiti se mehaničaru za dijagnostiku. Presavijene cevi za dovod ili odvod vazduha ili ulja mogu ograničiti rad turbokompresora i time na vozilu napraviti havariju. Pogledajte učestale uzroke kvara turbine ovde.

 

Ako je dijagnostikovan problem na turbini, potrebno je uraditi obnovu turbokompresora na vozilu. Pri kvaru turbokompresora postoje dve opcije zamene:

1. Nova turbina

2. Remont turbine

Pri zameni turbine na vozilu treba voditi računa o adekvatnosti turbine za vozilo, kvalitetu, pouzdanosti. Jeftin servis turbine može rezultirati ponovnim kvarom na turbini, ali i na motoru, ubrzo nakon popravke.

⚠ Turbine servisirane po neovlašćenim radionicama ili servisima uglavnom nisu pravilno kalibrisane za vozilo i sadrže neoriginalne delove. što rezultira:

  • Lošim performansom vozila
  • Ponovnim kvarom za pređenih 10 000km (u proseku)
  • Potencijalnim oštećenjem motora
  • Trošak ugradnje još jednog „remontovanog“ turbopunjača
Zašto se kvari turbina:

Ako tragate za kvalitetnim rešenjem ovog problema, preporučujemo da pogledate katalog domaćeg e-servisa. Eturbo je distributer originalnih turbokompresora, a poseduje i opsežan lager remontovanih turbokompresora za sve vrste vozila, spremnih za ugradnju. Više o našem e-servisu možete saznati na linku: eturbo.rs

podeli ovu stranicu preko: