uzrok, način i rešenje problema

Curenje ulja može biti uzrokovano raznim faktorima, ali glavni faktor je nepravilan pritisak u okviru kompresorskog kućišta turbine. Curenje ulja može prouzrokovati katastrofalnu štetu na ležajevima, a mogu se primetiti nekoliko sekundi od početka rada turbokompresora. Kada je turbo pravilno instaliran, ne sme propuštati ulje, međutim, postoje situacije u kojima ulje ipak curi. U nastavku smo istakli glavne uzroke, znakove i rešenja za ovaj problem.

Zašto turbina troši ulje:

Uzrok curenja:

izazivači problema curenja 

Kompresorski uzrok

  • kompresorsko jezgro lošeg kvaliteta
  • usisno crevo u prekidu
  • nepravilno postavljena usisna cev ili crevo
  • blokade protoka na usisnoj cevi
  • blokade na filteru usisnog vazduha
  • pogrešno postavljen turbo 
  • nedovoljna ili prevelika količina pritiska
  • prljav filter vazduha prirodnim nakupljanjem
  • oštećeno ili uništeno kućište kompresora
  • blokade u izduvnom sistemu

Uzrok na turbini

  • kompresorsko jezgro lošeg kvaliteta
  • uništen klipni prsten
  • curenja u izduvnom sistemu
  • neodgovarajući zaptivači
  • zaptivači lošeg kvaliteta
  • pogrešno postavljen turbo
  • nedovoljna ili prevelika količina pritiska
  • pukotine na kućištu turbine (ponekad vidljivo samo pri radu ili dok je zagrejana)
  • iskrivljena ili blokirana izduvna prirubnica

Kombinovana uzročnost

  • kompresorsko jezgro lošeg kvaliteta
  • fizičko oštećenje rotacionih delova turbine
  • previsok pritisak ulja 
  • fizičko oštećenje rotacionih delova turbine
  • cevi za povrat ulja lošeg kvaliteta
  • cevi za povrat ulja oštećene ili blokirane
  • visok pritisak kućišta radilice
  • prepunjen rezervoar ulja
  • upotreba silikonskog zaptivača (ili neodgovarajućeg)
  • učestalo gašenje vrućeg motora (nakupljanje koksa)

Kako dolazi do curenja:

greške koje dovode do problema

Zašto turbina troši ulje:

① 

Ako dođe do savijanja, uvijanja ili delimične blokade u cevi za povratak ulja, to će dovesti do nakupljanja pritiska ulja u kućištu ležaja, što rezultira curenjem i sa turbine i sa krajeva kompresora.

Zašto turbina troši ulje:

Ako je sipano više ulja nego dozvoljeno, neće biti mesta za proticanje, što dovodi do nakupljanja pritiska ulja u kućištu ležaja. To će dovesti do curenja ulja i iz turbine i iz krajeva kompresora.v

Zašto turbina troši ulje:

Ako je nivo ulja viši od onog koji je odredio proizvođač motora, ulje bi se moglo potisnuti nazad kroz cev za odvod iz turbine, ograničavajući protok. To će prouzrokovati curenje sa oba kraja.

Ukoliko dođe do začepljenja protoka vazduha u motoru ili na turbini, povećava se pritisak koji potiskuje ulje. Fizička oštećenja ili prevelik zazor ležajeva takođe može uzrokovati curenje.

Zašto turbina troši ulje:

„izduvavanje klipnog prstena“ i „izduvavanje kućišta radilice“ uzrokuju isti efekat, povećavaju pritisak u kućištu radilice. Ovo utiče na protok ulja do turbine tačnom potrebnom brzinom i pravi ograničenje cevi za dovod ulja, uzrokujući da ulje curi bilo na kraju turbine ili na kraju kompresora.

Zašto turbina troši ulje:
Zašto turbina troši ulje:

Imajte u vidu

Do curenja ulja može doći i kada motor radi u mestu. Pritisak u kućištima je niži, što može dovesti do stvaranja vakuuma, što dovodi do curenja ulja u kućište turbine. Jednom kada motor počne da radi normalnom brzinom, pritisci će se obnoviti i curenje će prestati.

Kako rešiti:

problem curenja ulja na turbo sistemu

  • Pravilno podesite turbinu instrukcije
  • Osigurajte da sistemi za odvod vazduha i ulja nemaju blokada ili ograničenja
  • Proverite izduvni sistem kako biste bili sigurni da nema curenja
  • Ne koristite silikon na zaptivkama za ulje, jer se lako može odvojiti i blokirati prolaze za ulje.
  • Uverite se da DPF (filter za čestice dizel goriva) i katalizator nisu zapušeni
  • Koristite odgovarajuće zaptivke i o-prstenove
  • Koristite samo ispravan standard kućišta turbine i kućišta kompresora
  • Proverite nivo ulja i pritiska

Ukoliko sumnjate na kvar turbine, možete proveriti učestale simptome pri kvaru ovde.

Šta raditi ukoliko dođe do problema sa turbinom:

sa turbinom na vozilu

Ukoliko vozilo doživljava probleme koje mogu ukazivati na problem sa turbinom, potrebno je obratiti se mehaničaru za dijagnostiku. Presavijene cevi za dovod ili odvod vazduha ili ulja mogu ograničiti rad turbokompresora i time na vozilu napraviti havariju. Pogledajte učestale uzroke kvara turbine ovde.

 

Ako je dijagnostikovan problem na turbini, potrebno je uraditi obnovu turbokompresora na vozilu. Pri kvaru turbokompresora postoje dve opcije zamene:

1. Nova turbina

2. Remont turbine

Pri zameni turbine na vozilu treba voditi računa o adekvatnosti turbine za vozilo, kvalitetu, pouzdanosti. Jeftin servis turbine može rezultirati ponovnim kvarom na turbini, ali i na motoru, ubrzo nakon popravke.

⚠ Turbine servisirane po neovlašćenim radionicama ili servisima uglavnom nisu pravilno kalibrisane za vozilo i sadrže neoriginalne delove. što rezultira:

  • Lošim performansom vozila
  • Ponovnim kvarom za pređenih 10 000km (u proseku)
  • Potencijalnim oštećenjem motora
  • Trošak ugradnje još jednog „remontovanog“ turbopunjača
Zašto turbina troši ulje:

Ako tragate za kvalitetnim rešenjem ovog problema, preporučujemo da pogledate katalog domaćeg e-servisa. Eturbo je platforma za informisanje i pronalaženje turbokompresora. Primarna delatnost nam je prodaja originalnih, ali posedujemo i opsežan lager remontovanih turbokompresora za sve vrste vozila, spremnih za ugradnju. Više o našem e-servisu možete saznati na linku: eturbo.rs

podeli ovu stranicu preko: