Simptomi kvara turbine:
6 indikatora koji govore da je turbo u problemu
Kao i većina delova, turbokompresor nije imun na kvarove. Istražili smo šest najčešćih simptoma koji ukazuju na kvar na turbini, tako da možete lako da proverite da li je turbina u kvaru ili se radi o nekom drugom problemu. Bitno je da proverite da li su simptomi vezani za turbo pre nego što krenete u popravku, kako ne biste napravili dodatnu štetu na vozilu.
Znakovi:
① Upaljena lampica za motor ( Check Engine )
Iako je lampica koja pokazuje grešku na motoru sveobuhvatan znak upozorenja koji neće posebno upućivati na bilo kakve mehaničke probleme, ona ipak može značiti: kvar turbokompresora. Ako se dogodi kvar na turbini, indikator (lampica) bi trebao da se upali na vašoj kontrolnoj tabli.
② Povećana potrošnja
Druga glavna funkcija turbine je ekonomičnija potrošnja goriva. Češća dopunjavanja rezervoara i / ili primetno smanjenje kilometraže vozila po sipanju mogu ukazivati na neispravan turbo. Potencijalni uzrok kvara: sirovo gorivo koje nije sagoreno curi iz turbine u izduvni sistem.
③ Sporo ubrzavanje
④ Zviždanje turbine
Zašto turbina zviždi? Kvar na turbini može rezultirati glasnim zviždukom pri gasu, koji dolazi iz motora (turbine). Što je glasniji zvuk, to bi problem mogao biti gori. Zvuk proizvodi oštećeno kompresorsko kolo turbo kompresora. Oštećenje nastaje ukoliko strano telo uleti u turbinu pri radu ili ako turbina ima aksijalnog ili radijalnog ‘lufta’.
Ovde smo okačili zvuk koji motor pravi, kako biste mogli da uporedite. Ako čujete ovaj zvuk, trebalo bi što pre da se obratite svom mehaničaru da vam proveri vozilo.
⑤ Prekomerni izduvni gasovi
⑥ Plavi ili crni dim
Curenje ulja u komori za sagorevanje, koje je rezultat puknutog turbo kućišta, može dovesti do ispuštanja plavog dima iz vaše izduvne cevi. S druge strane, crni dim mogu da izazovu pregoreli motor, začepljen vazdušni filter, začepljeni kanal za usis vazduha na turbo kompresoru ili kvar na mlaznicama goriva vašeg motora. Bez obzira na razlog, obojeni dim nikada nije dobar znak i automobil biste odmah trebali odvesti na servis.
Kako rešiti problem:
sa turbinom na vozilu
Ukoliko vozilo doživljava probleme koje mogu ukazivati na problem sa turbinom, potrebno je obratiti se mehaničaru za dijagnostiku. Presavijene cevi za dovod ili odvod vazduha ili ulja mogu ograničiti rad turbokompresora i time na vozilu napraviti havariju. Pogledajte učestale uzroke kvara turbine ovde.
Ako je dijagnostikovan problem na turbini, potrebno je uraditi obnovu turbokompresora na vozilu. Pri kvaru turbokompresora postoje dve opcije zamene:
1. Nova turbina
2. Remont turbine
Pri zameni turbine na vozilu treba voditi računa o adekvatnosti turbine za vozilo, kvalitetu, pouzdanosti. Jeftin servis turbine može rezultirati ponovnim kvarom na turbini, ali i na motoru, ubrzo nakon popravke.
Turbine servisirane po neovlašćenim turbo servisima uglavnom nisu pravilno kalibrisane za vozilo i sadrže neoriginalne delove. što rezultira:
- Lošim performansom vozila
- Ponovnim kvarom za pređenih 10 000km (u proseku)
- Potencijalnim oštećenjem motora
- Trošak ugradnje još jednog „remontovanog“ turbopunjača
Ako tragate za kvalitetnim rešenjem ovog problema, preporučujemo da pogledate katalog domaćeg e-servisa. Eturbo je platforma za informisanje i pronalaženje turbokompresora. Primarna delatnost nam je prodaja originalnih, ali posedujemo i opsežan lager remontovanih turbokompresora za sve vrste vozila, spremnih za ugradnju. Više o našem e-servisu možete saznati na linku: eturbo.rs
podeli ovu stranicu preko:
17 comments on “Simptomi kvara turbine:”
Dragan Stojanovic
U leru,na semaforu pojaca mi se gas i broj obrtaja se poveca na 800,900 i 1000 i veca mi je i potrosnja sa 0,5 ode na 0,6 i 0,7. U pitanju je caddy turbo dizel 1,9 2010god.
Molim za savet
eturbo
Poštovani Dragane,
Problem može biti vezan za EGR ventil, senzor, vakuum… Za dijagnostiku ovakvog problema savetujemo da se obratite Vašem Volkswagen servisu, nezahvalno bi bilo nagađati. Svako dobro!
Dusan
Regeneracija
Stefan
Postovani izvinjavam se na smetnji ali auto kad upalim i kada krecem pod laganim gasom cujem zvizdanje auta otprilike od 2.000obrtaja do 3.000 obrtaja posle u toku voznje ne cuje se nista auto normalno vuce normalno ide sve normalno samo zvizdi pri obrtaima koje sam vam vec rekao mozete li mi pomoc unapred hvala
eturbo
Poštovani Stefane,
zviždanje se čuje zbog oštećenja kompresorskog kola turbine. Na većim obrtajima, vazduh koji prolazi kroz turbinu prolazi kroz oštećenja lopatica i nastaje zvuk zviždanja. Motor će trenutno dobijati vazduh koji mu je potreban za sagorevanje goriva, ali ne kompresovan, što znači neće raditi u punoj snazi. Vremenom će oštećenje biti sve veće a turbina u sve lošijem stanju. Savet je da automobil odvedete na dijagnostiku i naglasite majstoru da pogleda turbo.
Na raspolaganju smo vam za sve upite možete pisati na info@eturbo.rs ili pozvati 0631229585.
Svako dobro i srdačan pozdrav.
Tara
Postivani, vozim peugeot 308 dizel, 2011 godiste, presao nekih 130000 km. U voznji mi se upalila lampica engine fault, majstor mi rece da je detektovana greska prekid u radu turbine. Zanimljivo je da ako je auto bilo na suncu lampica se nece upaliti niti cu osjetiti slabiju vucu sve dok se auto ne ohladi,. Majstor je rekao da treba remont turbine ali kad je pogledao to kao ne treba i onda pokusavao mijenjati sce redom ali kao ne moze mu nista. Imate li neki prijedlog na sta da skrenem paznju majstoru,?
Hvala velika
eturbo
Razumem vaš problem. Evo tri moguće tačke na koje možete skrenuti pažnju vašem majstoru:
Senzori i Elektronika: Može biti da problem nije direktno sa turbinom, već sa nekim od senzora koji prate rad turbine ili sa elektronikom motora. Kad se auto zagreje na suncu, neki konektori ili kablovi mogu proširiti kontakt i privremeno “rešiti” problem.
Ventil za regulaciju turbine (VNT): Ako vaš auto koristi turbinu sa varijabilnom geometrijom (VNT), mogući problem može biti sa mehanizmom koji menja ugao lopatica turbine.
Zapušena turbina: Posle duže upotrebe, naslage i nečistoće mogu dovesti do toga da turbina povremeno zastane ili ne radi kako treba. Iako ste rekli da majstor kaže da remont turbine nije potreban, bilo bi dobro proveriti da li ima naslaga ili nečistoća.
Tijana
Postovani,
Da li je normalno da auto dimi na auspuhu nakon remonta turbine? Auto je presao vec nekih 1000 km nakon remonta, ali i dalje izbacuje retki belo dim, posebno pri davanju gasa iz mesta. Uradjena dijagnostika, nema gresaka, majstor tvrdi da je to normalno zbog ulja koje je izaslo pri kvaru turbine. Molim Vas za misljenje.
eturbo
Nakon remonta turbine, pojava blagog dima može biti očekivana ako je došlo do prolivanja ulja u izduvni sistem tokom kvara turbine. Taj dim bi trebao postepeno nestajati kako se ulje sagoreva. Međutim, ako nakon pređenih 1000 km i dalje primećujete beli dim, posebno pri ubrzavanju, to bi moglo ukazivati na neki preostali problem. Preporučujem da se turbina i povezani sistemi detaljno pregledaju kako bismo osigurali da nema drugih problema koji bi mogli uzrokovati ovaj simptom.
Za dalju dijagnostiku i eventualne popravke, savetujem da se obratite našem servisu ili autorizovanom serviseru koji može precizno utvrditi uzrok problema i adekvatno ga rešiti.
Alex
Postovani ,
Imam citiren c4 picasoo 1.6. Hdi 2009.god. ne dimi , lepo mekano radi, ali trosi litar ulja na 300km. Lepo vuce i ubrzava. Da li je turbo stradao?
eturbo
Poštovani,
Potrošnja od litra ulja na 300 km ukazuje na mogući problem sa motorom, ali nije nužno zbog turbo punjača. Preporučujem da izvršite detaljan pregled motora kako biste identifikovali uzrok prekomerne potrošnje ulja.
S poštovanjem.
Vladan
Postovani na autu koji sam skoro kupio Peugeot 508 2.0 hdi 120 kw upaljena je lampica Check engine, na dijagnostici su mi rekli da je greska u geometriji turbine..
Auto ne dimi, ne cuje se nikakav cudan zvuk, lepo ide (doduse ovo mi je prvi dizel i jos automatik 🙈)
Predlog servisa je na osnovu jedne dijagnostike skidanje turbine i slanje na remont.
Kako nisam bas ubedjen u strucnost i pokazanu nameru servisa da dijagnostikuju direktan kvar, možete li mi reci sta je uzrok lose geometrije turbine. Hvala
eturbo
Poštovani Vladane,
Loša geometrija turbine može biti uzrokovana nekoliko faktora, uključujući habanje unutrašnjih delova turbine zbog starosti ili neadekvatnog održavanja, kao što je nedovoljno čišćenje ili nepravilna upotreba goriva. Zapušenje ili oštećenje na turbinama može dovesti do problema sa geometrijom. Pre nego što se odlučite za skidanje i remont turbine, savetujem da nas pozovete na 0631229585 od 7 do 15 časova, moći ćemo detaljnije da Vam pomognemo.
Nenad
Pozdrav, imam problem na golfu 4 1.9tdi 96kw, posle crknute turbine ugradjena je nova, ne remontovana, nova, zamenjen interkuler nov, map senzor nov i sada kad startujem motor, aktuator odmah povuce polugu geometrije turbine, prilikom dodavanja gasa nece preko 2000 obrtaja, kad otkacim vakum aktuatora ide i preko 5000 ali crni garavi, znaci ne reaguje geometrija bez vakuma, sa vakumom odmah ali nece da primi gas, gde bi mogao biti problem? Hvala.
eturbo
Pozdrav! Problemi koje opisujete s novom turbinom na vašem Golfu 4 1.9 TDI nakon zamene mogu biti zbunjujući, ali hajde da vidimo što bi mogao biti uzrok.
Prvo, s obzirom na to da ste već zamenili turbinu, interkuler i MAP senzor, a i dalje imate problema s performansama motora, fokus bi trebalo da bude na kontroli vakuum sistema i ispravnosti geometrije turbine. Evo nekoliko koraka koje možete preduzeti:
– Provera vakuum sistema: Budući da motor bolje radi kada je vakuum aktuator odspojen, postoji mogućnost da postoji problem s vakuumom ili s samim aktuatorom. Proverite sve vakuum cevi za pukotine, labavosti ili curenje. Ako su cevi stare ili oštećene, mogu uzrokovati nedovoljan vakuum i loše upravljanje turbinom.
– Provera aktuatora turbine: Aktuator kontroliše geometriju turbine putem vakumskog sistema. Ako aktuator ne radi pravilno, neće pravilno upravljati geometrijom turbine, što može rezultirati problemima s performansama koje opisujete. Možete proveriti da li se aktuator pravilno pokreće koristeći vakuum pumpu za testiranje.
– Provera geometrije turbine: Ako geometrija turbine ne reaguje kako treba, to može biti znak da je nešto unutar turbine zaglavljeno ili da nije pravilno postavljeno prilikom montaže. Možda će biti potrebno skinuti turbinu i vizuelno pregledati da li se sve komponente slobodno kreću.
– Elektronska dijagnostika: Ako problem i dalje postoji, korisno bi bilo obaviti elektronsku dijagnostiku motora kako bi se proverile eventualne greške koje se čuvaju u ECU (elektronskoj kontrolnoj jedinici) automobila. Greške mogu pružiti dodatne informacije o tome šta nije u redu.
– Provera softvera ECU-a: Ponekad nakon zamene ključnih komponenti, potrebna je kalibracija ili ažuriranje softvera ECU-a da bi se osiguralo da motor pravilno reaguje na promene.
Preporučujem poziv sa nekim od naših majstora – ( 0631229585 ). Moći ćemo preciznije dijagnostikovati problem.
Mirsad
Pozdrav? Imam problem pasat b6 2L preko 2000 obrtaja upali mi se lampica i druga kao grijac auto uzgubi snagu stanem ugasim auto ide nirmalno sve dok ne predzem preko 2000 obrtaja i opet isto molim vas za savjet majstori su neki stavljali dujagnostiku kazu aktivatir turba otisao
eturbo
Poštovanje Mirsade, ukoliko je dijagnostikovano da je aktuator u pitanju, onda bi ga trebalo zameniti, ali i kalibrisati. Možete kontaktirati 0631229585 od 7-15h.