Turbo Dijagnostika
Ovaj članak obradiće sve moguće simptome, njihove uzročnike i rešenja koja se odnose na kvarove koji mogu nastati na turbokompresoru. Ovde možete saznati šta utiče na rad, kvalitet i dugotrajnost, kao i da preventivno zaštite turbo od kvara.
Ukoliko vozilo ispoljava navedene simptome uradite sledeće:
1. Manjak snage vozila:
- Proverite da li su filter, creva i cevi čisti i u dobrom stanju.
- Proverite da li je sistem ubrizgavanja goriva u dobrom stanju i pravilno podešen.
- Proverite da izduvni sistem, uključujući katalizator i DPF, nije blokiran ili oštećen.
2. Bučan rad motora:
- Uverite se da cevi i nosači nosača nisu olabavljeni ili oštećeni i da li su spojevi dobri.
- Proverite da li u hladnjaku ima curenja ili pukotina.
3. Prekomerni izduvni dim i potrošnja ulja:
- Uverite se da vazdušni filteri nisu zapušeni ili blokirani.
- Proverite da li specifikacije motornog ulja strogo odgovaraju preporukama proizvođača automobila.
- Proverite da li je cev za odvod ulja čista i nije zapušena.
- Proverite da li postoji prekomerni pritisak u karteru motora i ispravnost funkcije sistema za odzračivanje motora.
- Proverite da li su creva i spojevi u dobrom stanju.
- Proverite da li ima problema sa podmazivanjem u bloku motora ako se na izduvnim kolektorima ili u turbini nalaze naslage ulja ili ugljenika.
Ukoliko vozilo doživljava probleme koje mogu ukazivati na problem sa turbinom, potrebno je obratiti se mehaničaru za dijagnostiku. Presavijene cevi za dovod ili odvod vazduha ili ulja mogu ograničiti rad turbokompresora i time na vozilu napraviti havariju. Pogledajte učestale uzroke kvara turbine ovde.
Ako je dijagnostikovan problem na turbini, potrebno je uraditi obnovu turbokompresora na vozilu. Pri kvaru turbokompresora postoje dve opcije zamene:
1. Nov Turbo
2. Remont turbokompresora
Pri zameni turbine na vozilu treba voditi računa o adekvatnosti turbine za vozilo, kvalitetu, pouzdanosti. Jeftin servis turbine može rezultirati ponovnim kvarom na turbini, ali i na motoru, ubrzo nakon popravke.
Turbine servisirane po neovlašćenim turbo servisima uglavnom nisu pravilno kalibrisane za vozilo i sadrže neoriginalne delove. što rezultira:
- Lošim performansom vozila
- Ponovnim kvarom za pređenih 10 000km (u proseku)
- Potencijalnim oštećenjem motora
- Trošak ugradnje još jednog „remontovanog“ turbopunjača
Ako tragate za kvalitetnim rešenjem ovog problema, preporučujemo da pogledate katalog domaćeg e-servisa. Eturbo je platforma za informisanje i pronalaženje turbokompresora. Primarna delatnost nam je prodaja originalnih, ali posedujemo i opsežan lager remontovanih turbokompresora za sve vrste vozila, spremnih za ugradnju. Više o našem e-servisu možete saznati na linku: eturbo.rs
podeli ovu stranicu preko: